לימודי צורפות ותכשיטנות

קורס מקצועי בנושא לימודי צורפות ותכשיטנות

צרופות או עידן של תכשיטנות, מביאים מלאכה עתיקת יומין. השילוב בין אמנות ולבין מעוף וחשיבה קצת אחרת, מביאים לא מעט אפשרות של לימוד יצירה באמצעות חומרי גלם כגון מתכות, זהב, כסף ואפילו יכולות שילוב של תכשיטים כמו יהלומים ואבני חן. היכן ניתן לממש לימודי צורפות ותכשיטנות? אלו קורסים נחשבים ביותר ומה ראוי להפוך למקצוע או לחובבנות? להלן כל התשובות לשאלות הנחשקות ביותר בתחום של אמנות.

מידע כללי- איפה אפשר ללמוד?

בשלב ראשון, אפשר ליישם לימודי צורפות ותכשיטנות במתכונת של חצי שנה או שנה. לימודים של כשישים שעות בלבד. כלים בסיסיים של קורס בסיסי המעניק את רוב המידע הראשוני על תכשיטנות ועקרונות המקצוע בפועל. עלויות הקורס משתנות וזה בהחלט תלוי במועד הקורס, מיקום ואפילו מספר השעות אותן תיקחו. לעומת זאת, לימודי צורפות אקדמאיים קצת שונים מהלימודים הבסיסיים. לימודים הנלמדים בבתי ספר רמי מעלה ושם כמו שנקר, בצלאל וכל השאר. ארבע שנים של תואר אקדמאי אשר חוקר את כל רזיי הצורפות, תכשיטנות, חומרי גלם וכל מה שקשור ביצירת התכשיט מאז ועד היום.

לימודי צורפות ותכשיטנות
לימודי צורפות ותכשיטנות

יתרונות הלימוד- לימודים אקדמיים

אם תבחרו בלימודים המתפרסים על ארבע שנים, תבחרו בלימודים נקודתיים המביאים רמת ביצוע וידע שונים לחלוטין מאותו קורס בסיסי. אז נכון שזה יעלה לכם קצת יותר ומאידך, התשורות אותן תשיגו, תהיינה גדולות יותר. כמו בכל לימודים אקדמאיים, תוקדש השנה האחרונה ליצירה אקדמאית דהיינו עבודה ומטלות של גמר. כמובן שפרויקט הגמר ילווה באדם מקצועי אשר יישם את הקול האישי שלכם באמצעות האמנות אותה בחרתם. במסגרת תנאי קבלה, תדרשו לעמוד במבחנים מעשיים, הגשת תיק עבודות ואפילו ועדת קבלה המותאמת מראש.

תוכנית לימודים ואפשריות תעסוקה

במסגרת תוכנית הלימודים, תקבלו רקע עיוני לרבות התנסות מעשית בכל השיטות והחומרים. במסגרת העיוני, יועברו חומרים כגון יצירה רעיונית, שיווק של התכשיטים ותחום של הומניסטיקה. במסגרת הפן המעשי, יועברו שיעורים על טהרת שיבוץ אבנים, פיסול, רישום, ליטוש וכד’. בסיכום דבר, יהיה ניתן להשתלב כיוצרים עצמאיים בשוק הפתוח או לחילופין לאתר ולעבוד אל מול ארגון לרבות הוראה בתחום.